Nasıl teşekkür etmeli?

Bir okuyucumuzun kime nasıl teşekkür etmesi gerektiğiyle ilgili kafası karışmış. Birine teşekkür etmek için kullandığı kalıpların bir listesini yapmış ve bu listedeki kalıplarla ilgili görüşlerimi rica etmiş. Şöyledir efendim:

  • Teşekkürler > Kısa, pratik, her zaman uygun.
  • Teşekkür ederim > Kişiselleşmiş teşekkür.
  • Teşekkür! > Yanlış, kullanmayınız.
  • Teşekkür ettim. > “Geçen gün Ayşe’yle karşılaştım, bana o pastaneyi önerdiği için teşekkür ettim. Çilekli turtaları hakikaten nefis.” gibi bir cümle içinde kullanmıyorsanız, günlük hayatta karşınızda duran birine teşekkür etmek için ASLA kullanmayınız.
  • Mersi / Çok mersi. > Bazı durumlarda kullanılıyor, özellikle pahalı bir hizmet aldığınızda tercih edebilirsiniz.
  • Sağol / Sağolun. > Teşekkürü ifadenin içten bir yolu. Ailecek beğenerek kullanıyoruz. Yalnız sen/siz ayrımı barındırdığı için zaman zaman zorlayıcı olabilir.
  • Çok yaşa! > Tezahuratlı teşekkür.
  • Eyvallah! > Delikanlı teşekkürü.
  • Allah razı olsun. > Mümin teşekkür.

Listeye eklemeleriniz olursa yorumlarınızı bekleriz.

Bir dahaki konumuza kadar esen kalın,

Gramer Abla

3 comments

  1. hello

    merhaba sevgili gramer abla,

    çok teşekkürler ve çok sağ ol için yorumlarınızı da alabilir miyiz? bazen sadece teşekkür etmek yetmiyor gibi geliyor ve çok çok teşekkür etmek istiyorum, o zaman ne yapmalıyım?

    sana da çok teşekkürler gramer abla,

    m.

    • gramerabla

      Sevgili m,

      “Çok teşekkürler” ve “çok sağol”u da kullanabilirsin elbette. “Çok”la güçlendirmek her zaman mümkün.
      Kişisel gözlemimi soracak olursan, bu “çok”ların fazlasıyla sık kullanıldığını, kibar olmak istendiği zaman artık sade bir “teşekkür”ün yetmediğini düşünüyorum. Özellikle kibar olunmaya çalışılan yazışmalarda “pek çok teşekkürler”, “çok çok teşekkürler” gibi ifadelerin “teşekkürler”in sıradanlığına çare olarak, yazışma diline içtenlik katmak maksadıyla kullanıldığını gözlemliyorum. Gözlemliyorum derken, bunu tabii ben de yapıyorum. Yazışmalarda gülen surat gibi laubali bulunabilecek yollara başvurmamak için iyi bir çözüm.

      Öte yandan, karşınızdakinin gözünün içine bakıp “çok teşekkür ederim” dediğiniz zaman oluşacak samimiyetin hoşluğunu inkar etmek mümkün değil. Bana sorarsanız “çok”u sık kullanıp aşındırmayınız, sade bir teşekkürün içini boşaltmayınız.

  2. pasaklı

    Merhaba; ‘teşekkürler’in yanlış bir kullanım olduğunu sanıyordum teşekkürün zaten çoğul bir anlamı olduğu için. Bu konudaki fikriniz nedir? İyi günler..

Benim de ekleyeceklerim var!

